مدیریت انبوه پایانه ­های فروش در جغرافیای پراکنده خود همواره چالشی برای شرکت­های تامین پرداخت الکترونیک(PSP)، بانک­ها و سایر شرکت­های تامین کننده دستگاه و سرویس­ پرداخت بوده است. سامانه ­های نرم افزاری مدیریت پایانه ­های فروش راه­ حلی به منظور پاسخگویی به چالش پیشرو می باشد. سامانه مدیریت ترمینال (TMS) از جمله ابزاری می باشد که برندهای معتبر کارتخوان در این خصوص در اختیار مشتریان خود قرارداده اند. با ظهور نسل جدید دستگاه های هوشمند اندرویدی (Android Smart POS)، نسل جدید سامانه های مدیریت پایانه ها، با قابلیت­های فراتر از TMSهای پیشین نیز از سوی برندهای معتبر جهانی از جمله Smartpeak معرفی شدند. این سامانه ­ها با عنوان Mobile Device Management (MDM) بوده و قابلیت مدیریت انواع پایانه­ ها فروش لینوکسی و اندرویدی را خواهند داشت.

  • راه ­حل جامع شرکت Smartpeak در مدیریت پایانه ­ها

راه ­حل شرکت Smartpeak به منظور مدیریت پایانه­ های فروش فراتر از سامانه مدیریت و بروزرسانی اپلیکیشن­ پایانه­ ها می باشد. در تصویر زیر طرح کلان راه حل Smartpeak قابل مشاهده بوده که در سه لایه و از منظرهای مختلف کسب و کاری و عملیاتی به نمایش درآمده و به عوامل اصلی در هر لایه اشاره گردیده است. بنابراین راه­ حل Smartpeak مدیریت آسان انبوه پایانه ­ها با خلق سرویس­ های ارزش افزوده در حوزه عملیاتی و ارائه خدمات به پذیرندگان را فراهم می نماید.

مطابق با تصویر فوق، سامانه MDM در کنار قابلیت­ های Peakstore شرایط ایده ­آلی را برای حوزه عملیات و پشتیبانی پایانه­ ها فروش فراهم آورده و ضمن بهبود کیفیت در ارائه خدمات به پذیرندگان، موجب کاهش هزینه ­های عملیاتی و همچنین مزیت­ ها و فرصت­ های جدید رقابتی در بازار خواهد شد. در تصاویر زیر قابلیت­ های که شرکت­های PSP و تامین کننده پایانه­های فروش با راه ­حل جامع Smartpeak در اختیار خواهند داشت، نمایش داده شده است.

شایان ذکر است؛ راه­ حل Smartpeak جهت مدیریت پایانه­ ها، مبتنی بر ماژول­ های مختلف (Module Base) با کاربردهای مختلف طراحی شده است تا امکان بهره ­برداری از این ماژول­ ها و قابلیت­ ها مبتنی بر نیازمندی­ های شرکت­های PSP، بانک­ها و… فراهم گردد.

از دیگر مزیت­ های سامانه مدیریت پایانه ­ها؛ راهبری آسان، مبتنی بر مدیریت دسترسی ها در ساختارهای مختلف گروه بندی پایانه ­ها فروش می باشد که از جمله می توان نسبت به اعمال تغییرات و تنظیمات برای گروه ­های هدف پایانه ­ها برنامه ریزی نمود که در تعیین این گروه هدف، پارامترهای مختلفی می تواند مدنظر قرار گیرد: کلیه پایانه­ ها، مدل خاصی از پایانه­ ها، نسخ خاصی از پایانه­ ها و یا حتی محدوده خاصی از شماره سریال پایانه­ ها اشاره نمود.